Angie’s Kinder Traject

Met SUPERkids modules


Misschien herken je de onderstaande dingen bij je kind:

  • hij/zij wil niet naar school
  • Is vaak humeurig/neerslachtig
  • wil/kan niet praten
  • Zoekt thuis vaak ruzie of is het erg dwars
  • Is vaak verdrietig en/of down
  • Sluit zichzelf het liefst helemaal af
  • Is verslavingsgevoelig
  • Wordt op school, of buiten gepest (fysiek of emotioneel)
  • Wordt altijd als laatste gekozen, niemand wil hem/haar in het team

Kan jouw kind ook wel wat extra ‘super krachten’ gebruiken?

Kan jouw kind ook wel wat extra ‘super krachten’ gebruiken?


Zoals:

  • meer zelfvertrouwen
  • goed om kunnen gaan met emoties
  • weten wat het wil
  • een focus hebben op mogelijkheden in plaats van problemen

JA??
Lees dan vooral verder.

Moeilijke kinderen bestaan niet.Kind zijn in een wereld die altijd druk en gehaast is, dat is pas moeilijk. …

Waarom ik?

Mijn expertise ligt in het wegnemen van chronische pijn. Zo had ik zelf last van artrose, maar kan ik tegenwoordig weer zonder klachten of problemen masseren. In de ervaring die ik opgebouwd heb door het wegnemen van pijnklachten bij mijn klanten, heb ik geleerd dat veel van de chronische klachten die mensen ontwikkeld hebben, zijn oorsprong vindt in de jeugd. Wist je dat interne spanning, spanning in jou, klachten kunnen veroorzaken? Deze spanning komt vaak opzetten als je niet leeft zoals je wilt. Denk dan aan dat je altijd doet wat anderen willen, dat je niet opkomt voor jezelf, dat je bang bent voor wat anderen van je vinden, dat je geen stappen durft te zetten, enzovoort. Deze spanning kan zo groot worden, dat dit tot uiting komt in langdurige/chronische (pijn)klachten. Denk bijvoorbeeld maar eens aan een keer dat je zo zenuwachtig was, dat je direct naar het toilet moest. Een veel voorkomend voorbeeld van een mentale spanning die zich uit in een fysiek ongemak. Bij langdurige (pijn)klachten is dit nog wat extremer. Omdat ik uit ervaring weet hoe (pijn)klachten (de kwaliteit van) je leven kunnen beïnvloeden, wil ik het liefst voorkomen dat men deze klachten ontwikkeld en daarom wil ik graag bij de bron beginnen: proactief in plaats van reactief.

Wat ik graag wil is ouders met kinderen één op één helpen dit op een goede manier te integreren in het leven van het kind, en ik wil leraren handvaten geven om kinderen zo goed mogelijk helpen. 

Als ik leraren ga coachen bereiken we samen meer kinderen in één keer en als kinderen hier samen mee bezig zijn creëert dit verbinding. Kinderen die zich met elkaar verbonden voelen, pesten niet. 

Win Win !!

Het opvoeden van kinderen bestaat voor minstens de helft
uit het opvoeden van jezelf….

Heb jij wel eens gehoord dat dit tegen je kind werd gezegd…

  • Ben jij stom ofzo?
  • Stel je eens niet zo aan
  • Kom op, niets aan de hand, gewoon doorgaan
  • Mannen huilen niet
  • Weg die tranen, sterke kinderen huilen niet
  • Als jij je emoties toont ben je zwak
  • Kinderen die vragen, worden overgeslagen
  • ….. is niet lief (omdat het misschien een keer niet geluisterd heeft)
  • Dat wordt nooit wat met hem/haar

Of andere varianten?

Heb je er ooit wel eens bij stil gestaan dat een onbedoelde opmerking heel veel schade kan aanbrengen bij een kind en dit nog heel lang dwars kan zitten? Het gebeurt helaas vaker dan gedacht en over het algemeen is het ook niet bedoeld om de ander bewust te kwetsen, alleen weten we nooit hoe de ander het oppakt, welke gedachten het kind erbij heeft en hoe dit het leven van het kind kan gaan beheersen. 

Wat kunnen de gevolgen zijn?

Wanneer een kind hier niet goed mee om kan gaan, kan zich dit op latere leeftijd op verschillende manieren uiten. Denk aan:

  • Gebrek aan zelfvertrouwen, altijd aan zichzelf twijfelen
  • Gebrek aan zelfliefde, zich niet goed genoeg voelen
  • Bewijs drang, omdat ze op zoek gaan naar bevestiging
  • Verslavingen/afleidingsmaneuvers (gamen, emotie eten, roken, drinken, drugs, gokken, shoppen ed.)
  • Ontwikkelen van chronische (pijn-)klachten
  • Gedachten aan zelfmoord, omdat ze geen uitweg meer zien

  


Stel je eens voor, dat

  • je kind er wél goed mee om kan gaan
  • het zich niet laat beïnvloeden door deze onbedoeld pijnlijke opmerkingen
  • het vol zelfvertrouwen is en sprankelend door het leven gaat
  • het eigenbeeld precies is zoals het zou moeten zijn: “Ik ben het waard, ik ben uniek, ik mag er zijn, ik ben een waardevol persoon”
  • je je kind ziet stralen van kracht en zelfverzekerdheid

Dat gun je toch ieder kind?

En dat kan ook! Met het AKT-SuperKids programma (Angie’s Kinder Traject).

Dankbaarheid is de kortste weg naar geluk.

Uitleg Angie’s Kinder Traject (AKT)

Wat doe ik in het programma

Mijn AKT-programma (Angie’s Kinder Traject), met de SUPERkids modules bestaat uit twee onderdelen:

  1. Een online programma voor ouders
  2. Het AKT-SuperKids programma 
  3. Workshop voor leraren

SUPER staat in dit geval voor:

Stimuleren positieve gedachten
Uit het hoofd in het hart
Positieve focus
Emoties loslaten
Routines aanleren

Ik leer kinderen:
  • bewust maken van hun gevoelens en hoe ze hiermee om kunnen gaan
  • dat ze iedere gedachten zelf in hun hoofd stoppen en ervoor kunnen kiezen wat voor gedachten ze willen geloven
  • hoe ze hun gedachten kunnen ombuigen
  • wat woorden kunnen doen met de gemoedstoestand van zichzelf en de ander
  • dat ieder kind van waarde is en mooi is op zijn eigen manier
  • wat complimenten met je kunnen doen

De modules 1 & 2 kunnen los van elkaar aangeschaft worden, of als 1 totaalpakket, waarbij je samen met je kind de verandering gaat doormaken. Wil je weten wat het beste bij jullie situatie past? 

Neem dan SUPER snel contact met me op, want ook jouw kind verdient een SUPERfijn leven.

Contact informatie:

Angie’s Body Care
Angelique Lammertink
Laurens Costerstraat 21 A
3112 DL Schiedam
Nederland
+31641512954
Delen met je netwerk
×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× Hoe kan ik je helpen?